Social Selling nu zakelijk wel benutten?

Social Media in B2B marketing & sales: gratis e-book

Betere leads & meer verkopen met Social Selling tijdens en na de lockdown

Geschreven door B2B commercieel strateeg, keynote speaker & trainer Paul Hassels Mönning. Download dit gratis e-book.

Cover e-book Social Selling e-book

Het antwoord op FAQs over sociale media in B2B sales & marketing

Een profiel aanmaken op LinkedIn, facebook of YouTube is zo gepiept...

De meeste professionals in Nederland en Vlaanderen zitten al op sociale media, tenminste op LinkedIn.

Het echt benutten van sociale media begint met een slim antwoord op veelgestelde vragen als:

  • Hoe vaak moet je een update plaatsen, en waarover?
  • Hoe ziet een goed profiel eruit, hoe word je (bijna) net zo aantrekkelijk als een bekende influencer?
  • Moet je nu wel of niet reageren op updates in je netwerk?
  • Hoe zorg je ervoor dat LinkedIn en andere sociale media meer, waardevolle leads opleveren?
  • Wat is de beste manier om makkelijk je autoriteit op sociale media te vergroten?


Humberto & Paul

 

Gebaseerd op 't laatste B2B onderzoek & ervaring in de Benelux

Waarmee worstelen professionals in Sales & Marketing als 't gaat om sociale media?!

Dit e-book is net up-to-date gemaakt met de laatste inzichten op basis van dutchmarq onderzoek in de Benelux.

Dit is de top 3 uitdagingen in commercie:

  • Hoe zet ik sociale media beter in om te netwerken?
  • Hoe vergroot ik mijn bekendheid en autoriteit via sociale media?
  • Waar en hoe haal ik leads uit sociale media (liefst zonder bakken geld te investeren in betaalde ads)?

LinkedIn SSI

Wat levert Social Selling op?

Denk je dat de inzet van sociale media alleen is weggelegd voor influencers als Gary Vaynerchuck, Justin Bieber of multinationals met hele grote social advertising budgetten?

Het slim inzetten van sociale media biedt juist ook voor MKB bedrijven in 2020 kansen in B2B sales en marketing.

Kijk eens naar deze voorbeelden:

  • B2B bedrijven zoals HubSpot en IBM behalen met Social Selling een factor 6 méér sales leads en 32% of meer verkopen;
  • B2B professionals versterken hun personal brand en autoriteit op LinkedIn en andere sociale platforms;
  • Sales executives, accountmanagers en ondernemers halen zelf uit eigen netwerk vaak 35% of meer relevante leads en aanvragen door sociale media slimmer te benutten

 

dutchmarq.nlwp-contentuploads201812SSI-Paul-Hassels-Monning

Geschreven door Paul Hassels Mönning

Mijn naam Paul Hassels Mönning. Ik ben B2B sales strateeg, auteur en trainer.

Dat doe ik dagelijks als programmamanager, spreker en trainer. De afgelopen 25 jaar heb ik gewerkt in diverse marketing & salesrollen.

Zo was ik programmamanager en bidmanager bij Capgemini en marketingdirecteur bij Fujitsu. In 2010 richtte ik dutchmarq op, een netwerk agency voor vaak internationaal opererende B2B bedrijven die flink willen groeien dankzij een betere afstemming van marketing & sales en een veel beter benutten van het digitale kanaal.

Mijn motto in Social Selling: ‘sales succes in B2B is de juiste mix van nieuwsgierigheid en waarde toevoegen, juist ook online’.

In dit e-boek heb ik een aantal inzichten samengevat vanuit mijn praktijkervaring als B2B programmamanager en de trainingen die ik mocht verzorgen voor bedrijven zoals Avnet, Diligent Corporation, M&I partners, Beeckestijn Business School en Infradata.

Sociale media werkt voor deze opdrachtgevers en mijn eigen bedrijf dutchmarq. Het zorgt voor meer bekendheid, betere leads en meer business. Juist ook zonder grote budgetten, vanuit de kracht van het slim netwerken.

Veel plezier en inspiratie met dit e-boek!

 

0-Paul-6523