B2B Sales: online onnodig?

Download gratis DutchmarQ B2B whitepaper 

TNS NIPO: 'werven nieuwe klanten' prioriteit
De B2B marketing barometer van TNS NIPO noemt ´het werven van nieuwe klanten´ als grootste marketinguitdaging.  

Accountmanager: offline of online?
Je kunt er natuurlijk voor kiezen het contact tussen accountmanager en potentiële klant te intensiveren. Of een blik extra salesmensen open te trekken. Prospects gaan echter veel liever eerst zelf online op verkenning uit, zo blijkt uit HubSpot onderzoek. 

Prospect zit ook in 2015 niet te wachten op afdeling verkoop
Pas als een klant vergevorderd is in het aankoopproces, op grofweg 2/3e deel (!), staat hij open voor contact met een verkoper.  

  • Dit DutchmarQ whitepaper maakt in drie overzichtelijke, korte delen duidelijk wat de waarde is van content marketing in B2B. 
  • Deel I behandelt het belang van content marketing.
  • Deel II behandelt beknopte case studies van Fujitsu, Indium & Colt
  • In deel III meer facts & figures ter ondersteuning van meer inzicht in de waarde van content marketing.

Dit whitepaper helpt jou en je collega's in B2B sales, marketing, business development en service om samen de waarde van content marketing voor B2B Sales te bepalen. 

Content marketing vervangt daarmee niet de afdeling verkoop. Maar vult deze zowel in de fasen van online oriëntatie en selectie bij prospects als bij het loyaal maken en houden van klanten bijzonder effectief aan.